Pressemelding!

Hestesportsenteret har vært Borge rideklubbs konkurransearena siden klubbens stiftelse i 2011, og et av hovedprosjektene til klubben de siste årene har vært rehabilitering av ridebunnen på denne.

Takket være DNB Sparebankstiftelsen, samt de andre som har tildelt midler, kunne klubben i år endelig juble over igangsettelse av . prosjektet som skal gi hester og ryttere de beste forutsetninger under konkurranser og treninger!

I august i år kjørte det første av mange lastebillass med sand inn på banen og prosjektet var i gang. Mange tonn med sand ca 1600 tonn og 22 tonn filt skulle spres og blandes, iherdig innsats av medlemmer og andre involverte førte til at Borge rideklubb kunne ønske hester og ryttere velkomne til lands- og elitestevnet i dressur på den nye ridebanen allerede helgen 19.-20. august. Før årets konkurransesesong var over arrangerte klubben også landsmester- skap i dressur for lag som ble avholdt for første gang i norsk hestesports historie, og avslut- tet denne helgen med et vel gjennomført sprangstevne.

Borge rideklubb takker DNB sparebankstiftelsen for å fremme at de også bidrar til hestesporten, vi takker også rytterforbundet, og øverige sponsorer for sine bidrag til at prosjektet nå endelig er i havn, og klubben gleder seg til å ønske hester, ryttere og publikum velkomne til stevner i 2022 på stevnearenaen som har fått navnet – Kingsrød Arena!